2 Ocak 2015 Cuma

GEOMETRİK ÇİZİMLER (Bir Doğruya Dik Çizme , Paralel Çizme , Orta Dikme Çizme) 1.Bölüm

GEOMETRİK ÇİZİMLER (Bir Doğruya Dik Çizme , Paralel Çizme , Orta Dikme Çizme)
GEOMETRİK ÇİZİMLER

A) Bir Doğruya Üzerindeki Bir Noktadan Dik Çizme;
Üzerinde bir M noktası bulunan bir d doğrusuna M noktasından dik çizmek için;





1.Adım: M noktası merkez olmak şartı ile belli bir ölçüde açılan pergel yardımı ile M noktasının her iki yanında doğruyu kesen M noktasına eşit uzaklıkta iki yay çizilir.




2.Adım: N ve T noktaları sırası ile merkez kabul edilip pergel açıklığı biraz arttırılarak çizilen yayların kesişmesi sağlanır.

3.Adım: Doğru üzerindeki M ve yayların kesişmesi ile oluşan H noktaları birleştirilir.
Böylece bir doğru üzerindeki noktadan dik çizme işlemi tamamlanmış oldu.

B) Bir Doğruya Dışındaki Bir Noktadan Dik Çizme;
Bir d doğrusuna dışındaki bir F noktasından dik çizmek için;

1.Adım: Doğrunun dışında herhangi bir F noktası belirlenir





2.Adım: Pergelin açıklığını, F noktası merkez kabul edilerek çizilen yayın d doğrusunu keseceği kadar açılır ve yay çizilir.

Oluşan yayın doğruyu kestiği noktalar A ve B olarak isimlendirdik.

3.Adım: Pergel F noktasının A noktasına uzaklığından biraz daha fazla açılıp; sırası ile A ve B noktaları merkez kabul edilerek yay çizilir. Bu yayaların kesiştiği yer işaretlenir.
4.Adım: El edilen R nokrası ile başlangıçta belirlenen F noktası birleştirilir.



Böylece bir doğru dışındaki herhangi bir noktadan bu doğruya dik çizmiş olduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder