7 Aralık 2019 Cumartesi

DAİRENİN ALANI GÖRSEL TASARIMI TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARI MATEMATİK PROJESİ

DAİRENİN ALANI GÖRSEL TASARIMI TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARI MATEMATİK PROJESİ
Dairenin alanı farklı farklı yollardan ispatlana bilir. Yapılan ispatlar küçük ihmalller ile ancak görselleştirilebilir. Bunlardan biride videomuzda olduğu gibi dairenin ortadan kesilip açılarak elde edilen dikdörtgenlerin alanın bulunması. burada ister üçgenin alan forfülü ister videoda olduğu gibi dikdörtgene tamamlanarak dikdörtgenin alan formülü ile daireninalanı bulunup dairenin alan förmülüne ulaşılabilir. aslında buradan silindirin hacim formülünede geçiş yapılabilir. Projede silindir hacimformulü olarak da yapılabilir. Daha önce yapılan bu projenin görsellerini ve video animasyon görüntüsünü ekliyorum. İster dairenin alan formülü isterse hacimformülü için yapılacak tasarım Tübitak 4006 için güze ve örnek lbir proje olacaktır.

Gerçekten hazırlanış kolaylığı ve etkili öğrenme sunması projenin önemini arttırıyor. Proje daha sonra derslerde matematk kazanımlarını anlatmak için materyal olarakda kullanılabilir.
Maliyeti de çok az. İnce strafor köpükler kullanılmıştır. Daha çok parke döşerken alta serilen ince köpüklerden.
Bu projede daire açıldıktan sonra Üçgenin alan formülünden yararlanılmıştır.

Ne yapıldığı aşağıdaki videodan daha net anlaşılmaktadır. Videoda daire açıldıktan sonra dikdörtgenin alanından faydalanılmaktadır.




Şimdiden kolay gelsin.
4006, tübitak, bilim, fuarı, matematik, proje, projesi, ilgili, konu, kolay, farklı, örneği,

28 yorum:

  1. Hocam çok güzel olmuş izniniz olursa kullanmak isterim

    YanıtlaSil
  2. vido daki şekilleri içeren bi dosya atmanız mümkünmü

    YanıtlaSil
  3. hocam cok begendim hiç aklıma gelmezdi izniniz olursa bende kullanmak isterim

    YanıtlaSil
  4. Hocam ben de çok beğendim.Kullanabilir miyim

    YanıtlaSil
  5. hocam elinize sağlık sizin için uygunsa projenizi ben de kullanmak isterim

    YanıtlaSil
  6. Hocam merhaba.Projenizi fikir olması açısından incelemek istiyorum.Mumkunse..

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kullanıyorum izninizle,teşekkürler. Başarılar.

      Sil
  8. Çok güzel bir olmuş. Emeğinize sağlık. Evrakları var mı acaba?

    YanıtlaSil
  9. Hocam izninizle kullqnqbilur miyim

    YanıtlaSil
  10. hocam emeğiniz için teşekkürler.ben ilk kez hazırlayacağım proje.bu projede çağrışım alanına STEAM mi yazdınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam bu proje yapıldığı dönemde format biraz farklı idi. steam bu proje için biraz geniş kalabilir. tasarım yazılabilir. yine proje yayapacak arkadaşlar da neler yazdıkları ile ilgili bilgiyi burada yorum olarak yazarlar ise seviniriz.

      Sil
    2. Straforu nasıl o şekilde bir daire yapılan kırılır yardımcı olur musunuz acill!

      Sil
  11. Hocam iyi günler. Projeyi uygulamak için kaç metre ürün kullandınız acaba? Bir de kullandığınız straforun kalınlığı kaç mm? En dıştaki dairenin çevre uzunluğu ne kadar? Malzeme alıcaz ama malzeme ziyan olmasını istemiyoruz. Ricaetsem Biraz bilgi verebilir misiniz

    YanıtlaSil
  12. Hocam iyi akşamlar. Emeğinize sağlık çok güzel bir proje olmuş. İzniniz olursa ben de kullanabilir miyim?

    YanıtlaSil
  13. Bende bu projeyi yapmak istiyorum izniniz olursa. Yalnız ilk kez katılavapız biz amaç yöntem gibi bazı şeyler yamamız gerekiyormuş sunarken. Örneği varsa paylaşabilirmisiniz lütfen fikir olması açısından.

    YanıtlaSil
  14. Hocam straforu nasıl o şekilde yapılan kırılacağini düşünüyorum lütfen yardımcı olur musunuz?Acillllll

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNCE STRAFOR RAHATLIKLA BUKÜLEBİLİOYOR. BEYAZ KÖPUK OLANDAN DEĞİL BU MALZEME. 3-5 MM KALINLIĞINDA

      Sil
    2. Kaç metre ince Strafor kullandınız hocam ?

      Sil
  15. Bu ispat doğru mudur?yoksa küçük ihmaller yapılarak doğru mu kabul ediliyor?ben yarıçapı 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 olacak şekilde iç içe dairesel kasnaklar da yaptım bu projeyi.pi=3 kabul ettim.şekil açıldığında dığtan içe 60-54-48-42-36-30-24-18-12-6 cmlik dikdörtgenleri üst üste koyup kestim.ama parçalarla yarıçapı 10 diğer kenarı 30 olan dikdörtgen oluşmadı.1 parçam arttı.nerde hata yaptım anlamadım

    YanıtlaSil